Bob Hansson

 

Idag var Bob Hansson och föreläste på min skola. Jag som inte hade någon aning om vem han var, var mest inställd på att den timmen han var där, skulle bli sjukt tråkig, jag tror att många andra också hade den inställningen. För hur kul är det egentligen att lyssna på en poet som bara babblar massor i en hel timme? Men vem hade helt fel? Det var grymt roligt. För mycket av hans dikter var det inte. Det var roliga kommentarer och han kunde verkligen det där med att driva med sig själv.

Hans föreläsning handlade inte alls om poesi som jag trodde den skulle göra, den handlade om sättet att se på sig själv och att alla är lika. Alla började ju faktiskt exakt på samma ställe. ”I pappas pung” (Bob Hansson citat).

Bob Hansson inspirerade mig!

 

(bild lånad från http://www.jnytt.se/nojesnyhet/19210/ordet-hyllas-pa-freja-backstage)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0