Reebok inspireras av balansbräda

Reebok har lanserat en ny sorts sko som är inspirerad av en balansbräda. Skon är lite rundad nertill och ska öka muskelaktiviteten. Att öka muskelaktiviteten betyder att man får ut mer av träningen. Jag är ingen expert på träningsmaterial etc. men jag tror att dessa skor skulle passa mig jättebra. Jag har själv en balansbräda hemma eftersom mina knän är väldigt svaga, vilket betyder att jag har väldigt svårt att springa på hårt underlag eftersom jag kan få jätteont i knäna. Balansbrädan stärker musklerna som stabiliserar upp knäna och medverkar till att man inte får lika mycket problem. Om nu skorna fungerar skulle jag kunna stabilisera upp mina knän medans jag promenerar osv. Vore inte det underbart? Frågan är bara om de är värda ca 1000 kr?



VS


(Skorna finns att köpa på bl.a stadium)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0