Gårdagens träning

Nu var det ett bra tag sedan jag körde ”dagens träning”! Har inte känt någon större motivation att skriva det här på bloggen eftersom jag snart byter blogg osv. Men för en gångs skull så tänkte jag göra ett inlägg. Fast detta blir om gårdagens träning!

Hade bestämt mig för ett rejält konditionspass! Väl på gymmet tänkte jag köra en 20min lång uppvärmning på löpbandet. Men redan efter några minuter kände jag hur mitt knä (som jag har problem med sedan tidigare) inte orkade med och jag fick ont. Men eftersom jag hatar att avbryta så fortsatte jag ihop om att jag ”bara” hade överbelastat knäet. Efter tio minuter gick det inte längre att springa med knäet längre + att jag blev ovanligt trött snabbt! Slutade då att springa och gick en trappa ner till maskinerna!

Vi kör på en liten snabb-guidning över vad jag gjorde:

Uppvärmning: Blev som sagt 10min löpning! Gick som jag skrev tidigare inget bra alls och det kändes verkligen som att träningspasset var förstört!

Maskinerna:
Körde fokus på mage och rygg. (Mag- och ryggmusklerna är väldigt viktigt att träna eftersom de stabiliserar upp kroppen! )
Mage – sittande mage 15st, 3 reps
              situps på ”bakåtlutad bänk” 15st vanliga, 15st ro, 10st höger-, 10st vänster sneda.
              sittande mage (annorlunda maskin) 10st, 3 reps
              vanliga situps 15st, 2 reps
              ”ro situps” 20sek, 2 reps
Rygg – sittande rodd 15st, 3 reps
             arm-, hävräcksmaskin (tränar rygg, bröst, armar och axlar) 10st, 2 reps
             sittande längdrygg 15st, 3 reps
             sedan en maskin som jag ej vet namnet på. Men den tränar i alla fall rygg och armar mest! 15st, 3 reps

Nedvarvning: En lång och välbehövlig stretch, utan den hade nog träningsverken varit mycket värre i dag!

Förlåt för ett väldigt långt inlägg och kredits till dig som orkade läsa igenom det!

gammal bild..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0