god morgon

solen skiner, klarblå himmel, lång sovmorgon. Man skulle nästa kunna tro att det var sommar och att det helt underbara sommarlovet var här. Men så är det icke, det är inte ens nära, 9 mars är det i dag och snön ligger fortfarande som ett tjockt fluffigt täcke över marken. Men ändå har jag vår/sommar känslor, jag är helt säker på att det är tack vare solen. Jag mår så mycket bättre när det är sol ute, även om det är meterdjup snö; jag älskar snö och har alltid gjort. Jag älskar långa vintrar med massor snö och många minusgrader. MEN 9 mars, då kan väl snön börja smälta, vilket den i och för sig har gjort, massor! Men det finns fortfarande så himla mycket snö kvar!

Nog om väder och vind, här pluggas det historia för fulla muggar. Eller det är i alla fall vad jag försöker inbilla mig. På ungefär en timme har jag lyckats läsa en sida i historia boken, vilket inte är okej med tanke på att jag har g-prov på torsdag och seminarium på fredag + en drös med andra läxor och prov! Skärpning nu va. Ska faktiskt helt ärligt plugga riktigt ordentligt nu för vid tolv ska jag ta bussen in till skolan och träffa Henrietta, där ska vi käka lite lunch och sen är det dags för nationella prov i engelska, speaking!


Slänger in en urgullig bild på min tretton-åring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0