26 juni / midsommardagen

Som jag skrev i förra inlägget så är jag inte pepp på uppdatering, jag jobbar varje vardag i två veckor till. När jag är ledig försöker jag sitta så lite som möjligt vid datorn. Det är sommarlov och jag vill inte sitta och glo på en skärm hela dagarna. Jag vill träffa vänner, uppleva nya saker, äventyr, ha mysiga sommarkvällar och leva livet verkligen!

Men som jag också gjorde i förra inlägget tänkte jag ta en snabb uppdatering nu när jag ändå är i gång och glor på en skärm.

Har jobbat hela veckan, eller ja måndag-torsdag eftersom det var midsommarafton i går. När jag har varit ledig efter jobbet har jag träffat vänner, åkt och badat, myst med familjen och tagit det lungt.

I går på midsommarafton tog jag det också lungt. För mig är inte midsommar en anledning till att festa. Det är en dag då man umgås med familjen och kanske grillar med familjen eller med kompisar på kvällen. Och det var exakt vad jag gjorde i går. Började dagen med lite städning hos mamma, sen picnik med mina barndomstjej kompisar. Hem en stund och åt sill och färskpotatis samt jordgubbar! I väg till Isabell som bor nästintil brevid mig. Där grillade jag åt tjejerna och vi myste. Jag drog mig hemmåt för att äta grillat hemma eftersom vi precis hade ätit "lunch" när vi skulle grilla hos Isabell. Tillbaka till Issa ett tag, sen hem och bada. Mycket skön och rolig midsommar.

I dag ska jag med högst sannorlikhet träffa en person som jag inte har träffat på över ett år! Jag längtar obeskrivligt mycket!


avslutningen i nian, för ett år sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0