Ska idrott bli obligatoriskt?

För 3-4 veckor sedan skrev jag om att jag skulle skriva lite om min åsikter angående träning, tyvärr har det ju inte blivit något sådant av denna anledning. Men här kommer i alla fall ett inlägg angående det.

I torsdags hade jag min sista idrottslektion för alltid! Kursen Idrott och hälsa A är den enda obligatoriska idrottskursen jag och de flesta har under gymnasietiden. Personligen tycker jag att det är helt idiotiskt att inte ha idrott under hela gymnasiet. Det är debatter och artiklar i tidningar om hur vi ungdomar är för ohälsosamma, fetman bland ungdomar ökar osv. Skulle inte mer idrott hjälpa till ett mer hälsosamt tänk hos oss ungdomar? Tänker inte spinna vidare på detta eftersom jag tycker att jag skrivit vad jag har för åsikt till detta!

Tycker ni att idrott ska bli obligatoriskt på gymnasiet?


(Bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0